Rozpoczynamy nowy cykl koncertów kameralnych na Dolnym Śląsku. Wystąpią w nim utalentowane śpiewaczki: Aleksandra Florek (sopran), Aleksandra Malisz (sopran), Magdalena Wachowska (mezzosopran) i Anna Kopytko (mezzosopran), a towarzyszyć im będzie pianista Jerzy Owczarz. Publiczność usłyszy m.in. pieśni Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki oraz Antonína Dvořáka.
12 października 2025, godz. 15.00
Żagański Pałac Kultury
ul. Jana Pawła II 7, Żagań
Wykonawcy:
Aleksandra Florek – sopran
Anna Kopytko – mezzosopran
Jerzy Owczarz – fortepian
12 października 2025, godz. 18.00
Pałac w Suchej Górnej
ul. Okrężna 1, Sucha Górna
(koncert biletowany)
Wykonawcy:
Aleksandra Florek – sopran
Anna Kopytko – mezzosopran
Jerzy Owczarz – fortepian
17 października 2025, godz. 16.00
Kudowskie Centrum Kultury i Sportu
ul. Główna 43, Kudowa Zdrój
Wykonawcy:
Aleksandra Malisz – sopran
Anna Kopytko – mezzosopran
Jerzy Owczarz – fortepian
19 października 2025, godz. 18.00
Dolnośląska Izba Lekarska
ul. Kazimierza Wielkiego 45, Wrocław
Wykonawcy:
Aleksandra Malisz – sopran
Magdalena Wachowska – mezzosopran
Jerzy Owczarz – fortepian
Aleksandra Florek – sopran
Studentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie kształci się w klasie śpiewu prof. Danuty Paziuk-Zipser i dr hab. Aleksandry Kubas-Kruk. Ukończyła wcześniej studia licencjackie na kierunku edukacja artystyczna (specjalność: prowadzenie zespołów wokalnych i instrumentalnych) pod kierunkiem prof. Agnieszki Franków-Żelazny, a także studia medyczne na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu.
Współpracuje z Chórem Narodowego Forum Muzyki, od 2019 roku jest członkinią Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego. Występowała m.in. z Filharmonikami Berlińskimi pod batutą Kirilla Petrenki. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie śpiewała partię solową w „Symfonii Kwiaty Polskie” M. Weinberga podczas obchodów 80. rocznicy powstania w getcie warszawskim. W 2025 roku wcieliła się w rolę tytułową w operze akademickiej „Sigismondo” G. Rossiniego. Ma na koncie współpracę z wieloma uznanymi dyrygentami, m.in. Jackiem Kaspszykiem, Andrzejem Kosendiakiem czy Paulem McCreeshem.
Aleksandra Malisz – sopran
Absolwentka klasy śpiewu prof. Ewy Czermak na Akademii Muzycznej we Wrocławiu (specjalność wokalno-aktorska i pieśniarsko-oratoryjna). Od 2014 roku związana jest zawodowo z Operą Wrocławską jako artystka chóru, jednocześnie występując w rolach solowych. Kreowała m.in. Frasquitę w „Carmen” G. Bizeta, Zerlinę w „Don Giovannim” W. A. Mozarta, Papagenę w „Czarodziejskim flecie”, Barbarinę w „Weselu Figara”, Annę w „Nabucco” G. Verdiego czy Idę w „Zemście nietoperza” J. Straussa. Ma w dorobku także role musicalowe i operetkowe, m.in. w „Skrzypku na dachu” J. Bocka czy „Pchle Szachrajce” M. Małeckiego.
Anna Kopytko – mezzosopran
Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 7 lat w klasie skrzypiec w Wałbrzychu, a ukończyła ją z wyróżnieniem w klasie śpiewu. Jest absolwentką studiów licencjackich w Akademii Sztuki w Szczecinie i magisterskich w Akademii Muzycznej w Łodzi. Zadebiutowała w 2020 roku recitalem „Pieśń wieczorna” w Teatrze Zdrojowym w Szczawnie-Zdroju. Brała udział w programie Berlin Opera Academy, gdzie wystąpiła w roli La Ciesci w „Giannim Schicchim” G. Pucciniego, otrzymując jedno z najwyższych stypendiów uczestników.
Magdalena Wachowska – mezzosopran
Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej, a także Podyplomowych Studiów Logopedycznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Laureatka wielu stypendiów Ministra Kultury i Prezydenta Wrocławia, a także licznych nagród konkursowych w kraju i za granicą.
Debiutowała w 2014 roku w Teatrze Wielkim w Poznaniu w prawykonaniu opery B. Coli „Anioł dziwnych przypadków”. Występowała m.in. jako Ewa w „Space Opera” A. Nowaka, Maryna i Szynkarka w „Borysie Godunowie” M. Musorgskiego czy II Dama w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. W 2015 roku otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. J. Kiepury za najlepszy debiut operowy. Koncertowała z wieloma filharmoniami w Polsce, brała udział w prestiżowych festiwalach muzycznych, a swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u takich artystów jak Andrzej Dobber czy Anita Garanča.
Jerzy Owczarz – pianista, dyrektor artystyczny Dolnośląskich Salonów Muzycznych
Urodzony w Bielsku-Białej w 1989 roku. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Faryniarza, doktor sztuk muzycznych (AM w Poznaniu, 2023). Występował w wielu miastach Polski i Europy, a także w Chinach, koncertując jako solista i kameralista. Jest laureatem konkursów pianistycznych w kraju i za granicą, w tym I nagrody Concorso Internazionale „Valeria Martina”.
Współpracował z takimi dyrygentami jak Jerzy Maksymiuk czy Albert Seidl, brał udział w prestiżowych cyklach koncertowych, m.in. Wieczorach Lisztowskich. Obok działalności artystycznej zajmuje się pedagogiką i pracą naukową – prowadzi wykłady, kursy mistrzowskie oraz publikuje artykuły o interpretacji muzyki Chopina. Od 2015 roku organizuje życie muzyczne jako twórca i dyrektor Dolnośląskich Salonów Muzycznych, w ramach których odbyło się już ponad 70 koncertów i warsztatów w Polsce i za granicą.
Załącznik:
Projekt dofinansowany z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.png
