Minister Waldemar Buda uczestnicząc w panelu „European Battery Market” podkreślił, że obecnie mamy kluczowy moment, by połączyć reindustrializację Europy z wymaganiami klimatycznymi. Jego zdaniem, Zielony Ład musi być ściśle związany z wyzwaniami, przed którymi stanęliśmy po pandemii i wojnie konkurencji o nowe uprzemysłowienie świata.
Ministerstwo Infrastruktury ogłasza dobrą wiadomość dla kierowców! Na południowej jezdni autostrady A18 w województwie lubuskim został uruchomiony kolejny odcinek o długości 16 km. To oznacza, że odcinek od Iłowa do granicy lubuskiego z dolnośląskim jest teraz do dyspozycji kierowców. Jeszcze do końca października br. do użytku zostanie oddany ostatni fragment A18 o długości 70 km, dzięki czemu będzie można korzystać z dwujezdniowej autostrady.
Inwestycja w przebudowę drogi A18 okazała się strzałem w dziesiątkę. Kierowcy wjeżdżający do Polski mogą cieszyć się nowoczesną i bezpieczną drogą, która zastąpiła zaniedbane przedwojenne płyty. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że słynne „najdłuższe schody Europy” zniknęły, a droga stała się komfortowa dla wszystkich użytkowników.
W sierpniu GDDKiA otrzymała pozwolenie na użytkowanie ostatnich 600 m A18, tworząc jednolitą autostradę o długości 11 km, od mostu granicznego do węzła Olszyna. Ta inwestycja została ukończona i oddana do ruchu w lipcu br.
28 września 2023 r. odcinek autostrady został gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu kierowcy mogą teraz cieszyć się komfortem i bezpieczeństwem. Przebudowana została południowa część węzła Iłowa, wyposażona w nowe pasy włączenia i wyłączenia, łącznice, rondo oraz stację benzynową. Nie zapomniano też o wybudowaniu drogi serwisowych, wewnętrznych, dojazdów do zbiorników i urządzeń podczyszczających, a także zjazdów i przejazdów awaryjnych, wyposażonych w odpowiednie zabezpieczenia. Projekt zawiera również pięć obiektów mostowych, w tym dwa górne przejścia dla dużych zwierząt oraz wiadukty i most nad rzeką Czerna.
Trzeci etap budowy A18 wiązał się z rozbudową jezdni północnej DK18, przystosowaniem jej do parametrów autostrady i dostosowaniem nośności drogi do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Projekt zakładał wymianę zdegradowanej nawierzchni jezdni na nową betonową, poszerzenie jej szerokości do 11 m oraz wykorzystanie starej nawierzchni do podbudowy drogi po jej uprzedniej segregacji i obróbce.
Budowa jezdni północnej DK18 o parametrach autostradowych w latach 2004-2007 stanowiła pierwszy krok na drodze do dostosowania trasy od Wrocławia do granicy z Niemcami. Kolejnym krokiem było uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla południowej jezdni przyszłej A18 w 2011 roku. Dopiero decyzja Ministra Infrastruktury z sierpnia 2018 r. umożliwiła sfinalizowanie tego projektu, przyznając finansowanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.
PAP SA dostarcza komunikaty publikowane w serwisie bez wprowadzania do ich treści jakichkolwiek zmian. Nadawca odpowiada za treść komunikatu zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl