Umowa obejmowała 2 modele zeroemisyjnych furgonetek marki Mercedes-Benz: 160 eSprinterów oraz 40 eVito Furgon. Nowoczesne pojazdy napędza ten sam silnik elektryczny o mocy 85kWh. Podobny jest też ich zasięg w warunkach miejskich (eSprinter – około 180 kilometrów, eVito Furgon – około 170 kilometrów). Ładowanie akumulatora furgonetek do pełna trwa od 6 do 8 godzin. Sam napęd elektryczny z kolei w żaden sposób nie ogranicza pojemności ładunkowej samochodów, która wynosi odpowiednio: do 6,6 m³ w eVito i aż do 11 m³ w eSprinterze.
Samochody docierały do DPD Polska systematycznie przez cały ubiegły rok, a o sprawne wydawanie aut wraz z Carefleet S.A. zadbał autoryzowany dealer Mercedes-Benz Vans, firma Duda Cars z Wrocławia.
„Dla Carefleet to po prostu kontynuacja polityki elektromobilności. Cieszymy się, że razem z jednym z naszych największych partnerów, DPD Polska, patrzymy w tym samym kierunku – świata zrównoważonego rozwoju i troski o środowisko. Wybrane przez nas wspólnie pojazdy Mercedesa to gwarancja nowoczesnych rozwiązań, komfortu pracy kurierów, a w warunkach miejskich, gdzie wykorzystywane są najczęściej – jest to po prostu najlepsza alternatywa dla środowiska. Jesteśmy dumni, że wzmacniając relacje biznesowe w trójkącie Carefleet, DPD, Mercedes-Benz, możemy wspierać proces neutralności doręczeń” – wyjaśnia Kamil Tokarski, regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet S.A.
Decyzja o zakupie 200 nowych pojazdów elektrycznych jest częścią realizacji strategii neutralności doręczeń grupy DPD w Europie. W myśl tego planu do 2025 roku w największych miastach Europy wszystkie przesyłki będą dostarczane bez obciążenia dla środowiska naturalnego.
Zasadność takiej strategii potwierdza Małgorzata Maj, rzeczniczka prasowa DPD Polska: „Pojazdy elektryczne stanowią przyszłość dalszego rozwoju floty DPD Polska. Wynika to przede wszystkim z naszej troski o planetę, zobowiązania do redukcji CO2, ale też rosnących oczekiwań konsumentów, którzy coraz częściej wybierają zrównoważone usługi. Swoją postawą i realną zmianą chcemy dawać dobry przykład innym przedsiębiorstwom i zwrócić uwagę na potrzebę wspólnego działania na rzecz ochrony klimatu”.
Podobnie o przyszłości swojego biznesu myśli Carefleet.
„Zgodnie ze strategią całej grupy EFL, której jesteśmy częścią, intensywnie skupiamy się na działaniach proekologicznych. Namawiamy wszystkich naszych klientów – małych i dużych – na przynajmniej częściową elektryfikację swojej floty. Tym bardziej, że w wielu przypadkach, mądrze używane samochody elektryczne pozwalają na niemałe oszczędności w codziennym funkcjonowaniu biznesu. To daje nam argumenty w rozmowach z partnerami. Coraz częściej możemy być dumni, że stawiają oni – tak, jak Carefleet – na rozwój elektromobilności. Umowa z DPD, naszym największym klientem, jest tego doskonałym przykładem” – podkreśla Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A.
Źródło informacji: Carefleet
Dystrybucja: pap-mediaroom.pl